GoogleAdsScripts.hu

Google Ads Scripts Training

Érezted már azt Google Ads riportingolásnál, hogy ez az a része a munkádnak, amit legszívesebben teljesen elhagynál? Vagy volt már olyan kreatív ötleted, amiről tudtad, hogy nagyon hatékony lenne, de manuális munkával ez biztosan nem lesz megtérülő? Az Google Ads Scripts mindkét esetre segítséget tud nyújtani. Egyrészt minimalizálni lehet a manuálisan kivitelezhető, de rettentő unalmas feladatokat, mint például a riporting, másrészt pedig megvalósíthatók azok az ötletek, amit manuális munkával fizikailag lehetetlen lenne kivitelezni.

Miben fog segíteni a training?

A PPC-sek körében a marketing automatizálás egy nagyon fontos terület, hogy ne fulladjanak bele a projektek menedzselésébe és a hatékonyságot is tudják növelni. Google Ads kampányok menedzselésénél az Google Ads Scripts az automatizálásra legtöbb lehetőséget nyújtó megoldás. Belépési korlátja viszont, hogy alapvető kódolási ismertek szükségesek hozzá. Ebben tud segíteni a training, hogy összefoglalva átvegyük azokat az alap kódolási sémákat, amivel 12 óra közös kódolás után önállóan el lehet indulni az Google Ads Scriptek fejlesztésével. A training maximum 8 fős, így biztosított kiscsoportos képzés hatékonysága.

Mit fogunk csinálni a trainingen?

1. JavaScript alapok egyszerű gyakorlati példákkal

2. Riporting 1

Kérjünk le minden olyan kulcsszót, aminek a CPC-je tegnap 30%-kal drágább volt az egy nappal korábbi értékhez képest. Ezt a listát automatikusan kapjuk meg emailben.

3. Riporting 2

Minden héten egy Google spreadsheet fájlba jöjjön létre egy új sheet, ahol egy táblázátban letároljuk az előző hét metrikáit (impressions, clicks, CTR, cost, conversions, cost per conversions) kampányok szerint. A táblázat alá legeneráljuk ugyanezt a struktúrát, viszont az egy héttel korábbi adatokkal. Ezután egy harmadik táblát generálunk, ami összehasonlítja az előző hét és az azt megelőző hét metrikáit kampány szinten.

4. Automatikus kampány generálás

Egy fiktív szállásközvetítő portálnak fogunk kampányt generálni. A probléma az, hogy nagyon sok településen különböző szállástípus van és mindenre egyedileg szeretnének hirdetni a relevancia miatt. Megnézzük, hogy hogyan lehet automatikusan legenerálni az ad groupokat és az ahhoz tartozó keywordöket és ad copykat.

5. Bid manager script

Az automata szabályok remek kiindulási pont, hogy a fiókunkban automatizmusokat építsünk, viszont gyorsan limitekbe tudunk ütközni. Egy olyan bid manager scriptet fogunk készíteni, ami hosszútávon vizsgálja a kulcsszavak CPA-ját, viszont rövidtávon vizsgálja a kulcsszó pozícióját. Ezzel a mintavétellel megfelelő információt kapunk a kulcsszó teljesítményéről és az aktuális versenyheztben elért pozíciójáról. Az adatok alapján pedig meg tudjuk csinálni a szükséges licitmódosításokat, hogy fiókunk az idő előrehaladtával is folyamatosan optimális állapotban működjön.

6. MCC scriptek

Megnézzük, hogy az Google Ads Scripteket hogyan lehet úgy átalakítani, hogy ne csak adott fiókban fussanak, hanem az MCC fiókunkban lévő összes fiókon alkalmazzuk őket. Ezzel a módszerrel nem kell minden fiókba elhelyezni a scriptet, elég ezt egyszer megtennünk MCC szinten. Feladatunkban az elmúlt 7 napra lekérjük a kampányok főbb metrikáit és ezt egy spreadsheetre exportáljuk. Minden egyes Google Ads fióknak külön sheetet generálunk a spreadsheeten.
“Igen hasznos volt a training, azóta is használom az ott megszerzett tudást. Amiben leginkább segíteni tudott a training, hogy meglévő scripteket tudok módosítani a saját igények alapján. Továbbá, ha egy külsős kész scriptet szeretnék használni, akkor tudom ellenőrizni, hogy pontosan milyen módosítást fog végrehajtani a fiókon.”
Szécsi Anna | www.edigital.hu
“Minden Google Ads kampánymenedzsernek ajánlom ezt a tréninget, aki nem tanult programozást, de szeretne kiigazodni az Google Ads Scriptek útvesztőjében. Szeretné megérteni az Google Ads Scriptek logikáját és saját magától újakat alkotni vagy meglévőket átalakítani, hogy meggyorsítsa a napi munkáját. Már értem, miért van szükség a script megtervezéséhez és hogy milyen idegesítő, ha egyetlen pontosvessző választ el egy script futtatásától. Tartalmas és mindennapokban is alkalmazható tudást adott, amit ez úton is köszönök. Krisztián pedig nagyon türelmesen és higgadtan viseli a „nekem nem működik ez a script” felkiáltásokat.”
Sütő Anna | www.isobar.hu
“A tréningen gyakorlati példákon keresztül kaptam egy teljes képet a scriptekkel megvalósítható automatizációs lehetőségekről. Mindenkinek ajánlom, akinek rendszeresen nagy mennyiségű, ismétlődő, gépies műveletet kell elvégeznie, legyen az a hirdetések frissítése adott paraméterek alapján, riportálás, adott séma szerinti új kampányok, hirdetéscsoportok létrehozása, hibakeresés stb. Krisztián az oktatáshoz használt scripteket a rendelkezésünkre bocsátotta, így azokat azonnal tudtuk használni saját fiókjainkban is.”
Hoffer Dávid | www.realize.hu
“A tréning számomra azért volt kiemelkedően hasznos, és képviselt egyéb képzésekhez képest plusz értéket, mert nulla programozói tudás mellett is tökéletesen érthetővé és megtanulhatóvá tette az Google Ads Script alapjait. Krisztián ügyelt rá, hogy ami “programozóul van”, azt is érthetően és a lényeget megvilágítva adja át. Így kicsit mégis programozónak érezhette magát az ember a képzés végére. Sőt, nekem ez adott végső inspirációt arra, hogy elkezdjek egy JavaScript képzést. Krisz tréningje hiánypótló, a belépési küszöb nagyon alacsony, a képzésből jövő hozzáadott érték pedig nagyon magas. A tréning alatt írt scripteket pedig azonnal haza lehet vinni és élesben használni.”
Buru Ferenc
“Csapatomban azt tapasztalom, hogy rengeteg repetitív feladat elé állít a napi szintű Google Ads kampánykezelés. Bár úgy érezzük, hogy az emberi gondolkodás és megérzés nem egy elhagyható, rettentően fontos része partnereink marketing céljainak elérésében, azonban ezt erősen tudják támogatni automatizált megoldások. Ez a felismerés indított el a scriptek használatának irányába. Az GoogleAdsScripts.hu képzésén kezdő script felhasználóként vettem részt, nagyából sejtettem, hogy milyen feladatokra szeretném felhasználni az automatizálásokat. Krisztián 4 alkalmas oktatása rengeteget segített abban, hogy megszerezzek egy olyan alaptudást, melyel képes vagyok alapvető scripteket megírni, illetve értelmezni azokat. Így kis átalakításokkal céljaimnak megfelelően tudok működtetni az interneten fellelhető scripteket.”
Fekete András | www.driveonline.hu
“Mindenkinek ajánlom, aki most ismerkedik az Google Ads automatizálási lehetőségeivel. A szükséges programozási alapok után végigvettük az összes alap Google Ads Scripts funkciót. Egy olyan alapot ad, amire lehet építkezni és elkezdeni azt a munkát, amivel rengeteg munkaidőt tudunk megspórolni magunknak hosszútávon, legyen szó riportolásról vagy kampány felépítésről. Kötelező a részvétel, ha szeretnél végre az időigényes, ismétlődő feladatok helyett a hasznos és kreatívitást igénylő PPC-s feladatokra koncentrálni.”
Villányi Dániel | www.mediacom.com

Hol lesz a training?

A KAPTÁR Közösségi Iroda Happening XL termében fog történni a képzés.

Cím: 1065 Budapest, Révay köz 4.

Értesülj elsőként!

Kérj értesítőt az alábbi formon, hogy elsőként értesülhess a következő trainingről. Email címed csak egyszeri értesítésre használjuk, utána töröljük.

Értesítőt kérek

Elérhetőségek

info@googleadsscripts.hu