Kategóriák
Google Ads Scripts építőkockák

Változók második felvonás

Az előző posztban megismerkedtünk a változók első típusával, a szám típusú változóval. Már a változók általános bevezetésénél megnéztük, hogy nem csak számokat tudunk tárolni a változókban, hanem szöveget vagy logikai értéket is. Nézzük most meg ezt a két másik változótípust részletesebben, hogy újabb AdWords Scripts építőkockával ismerkedhessünk meg.

Kategóriák
Google Ads Scripts építőkockák

Változók első felvonás

Ismerjük meg a változók szerepét egy nagyon életszerű példával. Valószínűleg neked is van egy olyan fiókos szekrényed, amiben több fiók van. Hogy mindig tudjuk, hogy melyik fiókba szeretnénk éppen pakolni, szükség van arra, hogy ezekre a fiókokra egyértelműen tudjunk hivatkozni. Például mondhatjuk azt, hogy 1. fiók, 2. fiók és 3. fiók, de akár azt is mondhatnánk, hogy felső fiók, középső fiók és alsó fiók. A lényeg csak annyi, hogy a név egyértelművé tegye, hogy melyik fiókra hivatkozunk.

Kategóriák
Google Ads Scripts a gyakorlatban

Első önálló AdWords Scriptünk

Az AdWords Scriptek fejlesztésének az elsajátítása nem egy pár órás feladat. Kellően meg kell ismerkedni az építőkockákkal, hogy a későbbiekben tudjuk, hogy ezekből hogyan lehet működő egységeket összerakni. Másik oldalról viszont nem akarom senkinek elvenni a kedvét attól, hogy folyamatosan csak elméletről beszélünk és nincs semmi olyan anyag, amit a gyakorlatban lehet használni. Éppen ezért most tartunk egy kis kitérőt és megírjuk első működő AdWords Scriptünket. Fel fogjuk használni a már megszerzett tudást, hogy hogyan érdemes AdWords Scripts algoritmust kreálni, viszont a kódolásnál lesznek olyan részek, amit jelen tudásunkkal még nem fogunk érteni, hisz nem ismerjük az építőkockákat.

Kategóriák
Google Ads automatizálási logikák

AdWords Scriptek algoritmizálása

Amikor a webes világba csöppentem, akkor az öcsémmel kezdtünk el pár online projektet csinálni. Ő ebben az időben még középiskolás volt, de már egész ügyesen ment neki a webfejlesztés. Az akkori fejemmel nagyon nem láttam át a fejlesztések folyamatát, emiatt csak abban az esetben voltam nyugodt a projektek haladásának tekintetében, hogy ha ő a gép előtt ült és kódolt. Mivel sok órán unatkozott, ezért javasoltam neki, hogy kereshetne valami appot (iPhone 3G korában járunk), amin tudna az órán kódolni, így biztosan haladni fogunk a projekttel… Erősen vakarta a fejét az ötletre, de mondta, hogy ne aggódjak, mert hasznosan kitölti az időt az órán. Gondolkozik az algoritmuson. Mondtam neki, hogy nem kell ezen gondolkozni, tudja, hogy mi a feladat, le kell ülni kódolni, így fogunk haladni előre.

Egy idő után megértettem, hogy ő miken is “gondolkozott” ilyenkor (nem az élet nagy dolgain), de úgy igazán akkor kezdtem el érezni, hogy mennyire rossz volt az akkori megközelítésem, amikor én magam is elkezdtem kódolni. Ma már egy projekt első részét leginkább papírral és tollal kezdem, hogy leírjam a lépéseket, azaz megfogalmazzam az algoritmust. De mi is ez az algoritmus?

Kategóriák
Google Ads automatizálási logikák

Automatizált szabályok vs. AdWords Scripts

Mikor elkezdtem AdWords kampányok menedzselésével foglalkozni és megismertem az alapvető logikákat, akkor gyorsan megfogalmazódott bennem, hogy bizonyos feladatok mennyivel egyszerűbbek lennének, ha nem egyesével kellene minden lépést végig kattingatnom. Jól emlékszem arra a napra, amikor felfedeztem az automatizált szabályok menü pontot és azt éreztem, hogy eljött a kánaán. Innentől nincs több optimalizálási meló, a kampány felállításkor belövök pár szabályt, aztán dőlnek az eredmények…

Az utópisztikus víziómról elég hamar kiderült, hogy ez azért nem teljesen így működik, de pár konklúzióval azért gazdagabb lettem:

Kategóriák
GoogleAdsScripts.hu

Mi a célja az AdWords Scripts.hu-nak?

Szerencsés embernek tartom magam, mivel nagyon szeretem azt, amit napi szinten csinálok. Nap, mint nap nagy lendülettel látok neki a feladatoknak, de néha bennem is feljön az az érzés, hogy milyen jó lenne, hogy ha egy robot megcsinálná a feladataimat, akár még jobban is, mint én és ezzel még szabadidőm is szabadulna fel. A kép rendkívül idilli, a gyakorlatban azonban kevés embert ismerünk, akinek csak annyi a feladata, hogy ránéz a robotjára, hogy végzi-e még a munkát.

Másik oldalról viszont azt halljuk, hogy a világ egyre inkább automatizálódik, egyre több helyen robotok veszik át az emberek munkáját. Ami még fontos velejárója az automatizálásnak, hogy az automatizálást kódolás útján lehet megvalósítani. Nem véletlen van itt is ugrásszerű növekedés a kódolás oktatásában, hisz komoly piaci igény mutatkozik erre.

A két előbbi gondolat egymással ellentétes, de akkor mi az igazság és legfőképp mi vonatkozik ránk a digitális marketing területén? Lesz olyan robotunk, ami mindent megcsinál helyettünk vagy továbbra is nap, mint nap a gép előtt fogunk ülni, hogy egyre optimálisabb kampányokat futtassunk?