Kategóriák
Google Ads Scripts építőkockák

Tömbök, az utolsó előtti Google Ads Scripts építőkocka

Egy olyan egyszerű gyakorlati példát fogunk megoldani, ahol a napi költéseket fogunk egy tömbben tárolni, az egyszerűség kedvéért csak az elmúlt 3 napot. Megnézzük, hogy hogyan hozzuk létre a tömböt, majd utána hogyan férünk hozzá egyedileg a tömbben tárolt értékekhez.

Kategóriák
GoogleAdsScripts.hu

Az AdWordsScripts.hu mától GoogleAdsScripts.hu

Viszlát Google AdWords

Június 27-én mindenkit meglepett a szakmában, amikor a Google bejelentette, hogy változtat a Google AdWords nevén. Voltak már a Googlenél termék átnevezések, de ilyen horderejű névváltozás még nem volt az elmúlt 18 évben. Első hallásra én is kockázatosnak tartottam, hogy a már jól ismert AdWords névhez hozzányúlnak.

Kategóriák
Google Ads Scripts építőkockák

Elágazások, a következő AdWords Scripts építőkocka

Nap, mint nap találkozunk elágazásokkal, ahol döntést kell hoznunk, hogy az egyik irányba menjünk vagy a másikba. Főzzek a hétvégén? Ha igen, akkor el kell menni bevásárolni, ha nem, akkor rendelünk ebédet. Van ma időm elmenni edzeni? Ha igen, akkor elmegyek az edzőterembe, ha nem, akkor a környéken futok kicsit. A minta rettentő egyszerű. Van egy kérdés, amire igen vagy nem választ lehet adni és mindkét esetben megmondjuk, hogy adott esetben mit teszünk.

PPC-s szempontból is rengeteg ehhez hasonló kérdés merül fel. Nőtt a konverziós költség? Ha igen, akkor csökkentem a licitet, ha nem, akkor nem csinálok semmit. Időarányosan túlkölt a kampány? Ha igen, akkor csökkentem a büdzsét, ha nem, akkor növelem.

Kategóriák
Uncategorized

Miért érdemes 2018-ban AdWords Scriptet tanulni?

Kategóriák
Google Ads automatizálási logikák

Webáruházak és az AdWords Scripts

Az AdWords Scriptet mindenkinek című korábbi posztomban már írtam arról, hogy nagyon sokféle AdWords projektnél sikeresen lehet alkalmazni az AdWords Scripteket, mégis az ecommerce szegmens az a terület, ahol ezt a leghatékonyabban lehet tenni. Ennek ellenére azt látom, hogy még mindig sok webáruház nem használja ki az AdWords automatizálás lehetőségeit és így veszteséget generál az optimálisabb állapothoz képest. A következőkben összefoglalom azokat a legfontosabb lehetőséget, amivel ecommerce AdWords kampányainkat még sikeresebbé tehetjük AdWords automatizálás révén.

Kategóriák
Google Ads Scripts a gyakorlatban

Budget kontroller script

A napokban jött ki egy olyan változtatás a Google részéről, amivel jóval nagyobb teret engednek a napi túlköltésnek. 20%-ot eddig is túlkölthettek a kampányok, viszont most ez az érték meg lett emelve 100%-ra. Bár van egy olyan limit, hogy havi periódusban tartania kell a rendszernek a napi költési limitet, bizonyos esetekben mégis nehézséget okoz, hogy az AdWords jóval tágabban értelmezi a napi költési limitet. A funkciót kikapcsolni nem lehet, a korábbi 20%-os limitre sem lehet visszaállni, viszont a következő script megoldást nyújt a napi büdzsé kezelésére.

Kategóriák
Google Ads Scripts építőkockák

Ciklusok AdWords Scriptekben

For ciklus

for (i=1;i < 11;i++) {

Lépés 1

Lépés 2

Lépés 3

}

function main() {
 
  for (i=1;i < 11;i++) {
   
    Logger.log("Krisztián");
  
  }  
 
}

While ciklus

while (feltétel) {

Lépés 1

Lépés2

Lépés 3

}

function main() {
 
  var i = 1;
  
  while (i < 11) {
   
    Logger.log("Krisztián");
    
    i++;
  
  }  
 
}
Kategóriák
Google Ads Scripts építőkockák

Hogyan keverjünk koktélt?

Nyár van, meleg van, ebben az időben jól csúsznak a koktélok. Nekem a kedvencem a Cuba Libre, ehhez rum, cola és egy kis limelé kell. Hogyan rakjuk össze a koktélt? Előveszünk egy poharat, beleöntjük a rumot, a colát és a limelevet, adunk hozzá jeget és összekeverjük. Ha valakinek mondjuk a Mojito a kedvence, akkor szüksége van hozzá rumra, ásványvízre és cukorszirupra. És ezt hogyan rakjuk össze? Előveszünk egy poharat, beleöntjük a rumot, az ásványvizet és a cukorszirupot, adunk hozzá jeget és összekeverjük. Nézzünk még egy koktélt, legyen például a Tequila Sunrise. Ehhez tequila, grenadine szirup és narancslé kell. Hogyan készítjük el? Előveszünk egy poharat, beleöntjük a tequilát, a grenadine sziurpot és a narancslevet, adunk hozzá jeget és összekeverjük.

Hogyan lesz ebből AdWords Scripts?

Kategóriák
Google Ads Scripts a gyakorlatban

GDN blacklist script

A hazai PPC-sek körében igen népszerű tudásmegosztási platform lett a PPC Pro Facebook csoport. Sok hasznos dolog született már a közösség munkájából, talán az egyik leghasznosabb megoldás a GDN placement blacklist, amivel a gyenge minőségű placementek zárhatók ki AdWords display kampányainkból. A kizáró lista egy Google Spreadsheetben található meg, ahonnan manuálisan kell átmásolni a placementeket a saját fiókunkba.

Hogy ez a manuális folyamat se vigye el az időnket, illetve a lehető leggyakrabban frissüljön a fiókunk a spreadsheetben hozzáadott placementekkel, ezért készítettem egy scriptet, ami innentől kezdve teljesen automatikusan lekezeli a folyamatot.

Nézzük elsőként a scriptet és utána jönnek a magyarázatok az egyszeri beállításhoz.

Kategóriák
Google Ads automatizálási logikák

AdWords Scripts mindenkinek

Hétvégén beköszöntött a jó idő és ezzel együtt kreatív énem is több teret kíván magának. Bár szívesen írom a posztokat az AdWords Scripts elméleti alapozásáról, most egy kreatívabb poszt jobban fekszik.

Az apropót az szolgáltatta, hogy az elmúlt hetekben több PPC-sel beszélgettem, akik azt mondták, hogy kevés olyan projekten dolgoznak, ahol érdemes lenne az automatizálással foglalkozni. Megkérdeztem, hogy milyen profilúak ezek a projektek, majd elkezdtünk ötletelni, hogy mit lehetne az adott projektnél automatizálni. A végére oda lyukadtunk ki, hogy sok olyan kreatív automatizálási lehetőség van, amivel lehetne az AdWords kampány mutatóit javítani. Összegezve azt látom, hogy van egy olyan tévhit, hogy csak nagy kampányoknál lehet és/vagy éri meg az automatizálással foglalkozni. A ló túloldalára sem szabad átesni, tehát az sem egészséges, hogy ha már inkább csak szakmai érdekességként foglalkozunk automatizálással, de a befektetett munkának túl nagy üzleti haszna nem lesz.